OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Čo má vedieť druhák?

Čo má vedieť druhák - výňatok zo štandardu:

MATEMATIKA

1.UČIVO O NUMERÁCII V OBORE DO 100

 

  1. Určiť počet predmetov, vecí (prvky) v obore do 100.
  2. K danému číslu z oboru čísel do 100 priradiť príslušný počet predmetov, vecí (prvkov).
  3. Čítať a písať čísla v obore do 100.
  4. Dvojciferné číslo zapísať ako súčet desiatok a jednotiek.
  5. Rozložiť dvojciferné číslo na desiatky a jednotky.
  6. Porovnať dve čísla (aspoň pomocou znázornenia) a výsledok porovnávania zapísať znakmi <, >, =.
  7. Orientovať sa v rade čísel 0 až 100, poznať vzťahy pred, za, hneď pred, hneď za, prvý, posledný.

2.UČIVO O POČTOVÝCH VÝKONOCH

  1. Spamäti vedieť všetky spoje sčítania a odčítania s prechodom cez základ v obore do 20.
  2. V obore do 100 spamäti sčítať dvojciferné a jednociferné čísla aj s prechodom cez základ 10.
  3. V obore do 100 spamäti odčítať od dvojciferného čísla jednociferné, aj s prechodom cez základ 10.
  4. Riešiť všetky typy príkladov na sčítanie a odčítanie dvojciferných čísel spamäti, náročnejšie písomne.
  5.  
  6. 3.UČIVO O ELEMENTOCH ALGEBRY

Nerovnice typu  x < a,   x > b v obore do 100.

3.1 Určiť aspoň tri riešenia nerovníc typu x < a,   x  > b v obore do 100.

4.UČIVO O SLOVNÝCH ÚLOHÁCH

  1. V obore do 100 riešiť aspoň na základe názoru slovnú úlohu charakterizovanú vzťahmi viac, menej, rovnako, s udaním aspoň 3 riešení.
  2. V obore do 100 riešiť slovné úlohy na sčítanie typu: z dvoch častí určiť celok, dané číslo treba o niekoľko zväčšiť.
  3. V obore do 100 riešiť slovné úlohy na odčítanie typu: z celku a zo známej časti určiť neznámu časť, dané číslo treba o niekoľko zmenšiť.
  4. Riešiť zloženú slovnú úlohu, ktorá vedie na zápis a + b + c

5.GEOMETRIA

  1. Vyznačovať body a označovať ich veľkým tlačeným písmom.
  2. Rysovať a označovať úsečku a priamku.
  3. Vyznačovať body, ktoré ležia (neležia) na danom geometrickom útvare (úsečke, priamke).
  4. Odmerať dĺžku úsečky v centimetroch.
  5. Narysovať úsečku danej dĺžky

 

 

JAZYK A KOMUNIKÁCIA

  •  

    Žiak

    1.1.    odlíši hlásky od písmen,

    2.1.    napíše a vysloví hlásky ď,ť,ň,ľ s mäkčeňom a bez mäkčeňa pred e, i, ia, ie, iu,

    3.1.    delí hlásky na samohlásky, dvojhlásky a spoluhlásky,

    3.2.    rozlišuje, správne vyslovuje a píše krátke a dlhé samohlásky,

    3.3.    rozlišuje, správne vyslovuje a píše dvojhlásky,

    3.4.    rozlišuje, správne vyslovuje a píše tvrdé a mäkké spoluhlásky,

    3.5.    správne vyslovuje a píše hlásku ľ,

    3.6.    správne vyslovuje a píše i/í po mäkkých spoluhláskach,

    3.7.    správne vyslovuje a píše y/ý po tvrdých spoluhláskach,

    4.1.    správne vyslovuje a píše krátke a dlhé slabiky v slovách,

    4.2.    správne vyslovuje a píše slabiky lia, lie, liu,

    4.3.    správne vyslovuje a píše slová so slabikami de, te, ne, le, di, ti, ni, li,

    4.4.    správne vyslovuje a píše slová so slabikami dy/dý, ty/tý, ly/lý, hy/hý, chy/chý, ky/ký, gy/gý,

    4.5.    rozlišuje slová vo vete, člení slová na slabiky a hlásky.

    4.6.    rozlíši jednoslabičné a viacslabičné slová,

    4.7.    rozdeľuje slová na konci riadka na základe slabičného princípu,

    5.1.    napíše veľké začiatočné písmená na začiatku vlastných mien zvierat, miest a dedín v nadväznosti na učivo prvouky - najbližšie okolie žiaka,

    6.1.    správne napíše a intonuje oznamovacie, opytovacie a rozkazovacie vety,

     

    Požiadavky na vedomosti a zručnosti žiakov

    Žiak:

    1. Vie správne, plynule a s porozumením čítať nahlas jemu primerané texty.
    2. Vie správne prízvukovať slová a predložkové spojenia.
    3. Vie prirodzene intonovať vety.
    4. Vie prečítať potichu krátke vety a jednoduché písomné úlohy a vie ich primerane reprodukovať.
    5. Vie sa orientovať v deji prečítaného textu.
    6. S pomocou učiteľa vie utvoriť otázky k obsahu a odpovedať na ne.
    7. Vie rozprávať o prečítanom texte a o vlastných zážitkoch.
    8. Vie vnímať obsah literárnych textov počúvaním, hlasným a postupne i tichým čítaním.
    9. Vie vnímať obsah ilustrácií v literatúre pre deti.
    10. Vie reprodukovať dej podľa osnovy, ktorú zostaví učiteľ.
    11. Vie dokončiť rozprávanie začatého príbehu.
    12. Vie predniesť básne, zapojiť sa do dramatizácie primeraných textov a vie improvizovať obsah podľa literárnej predlohy.
    13. Chápe vzťahy literatúry s ostatnými umeniami (divadlo, film, rozhlas, televízia, video).
    14. Vie vymenovať postavy prečítaného literárneho diela a vie ich jednoducho hodnotiť.
    15. Vie rozlíšiť poéziu od prózy na základe ich formálnych zvláštností.
    16. Pozná jednoduché obrazné prostriedky (prirovnania, slová s podobným a slová s opačným významom).
    17. V praktických činnostiach pozná tieto pojmy a výrazy: knižnica, časopis, rozprávka, riekanka, vyčítanka, rapotanka,    hádanka, pranostika, bábkové divadlo, bábka, divadlo, film.
    18. Vie sa primerane orientovať v detskej knihe, v literárnom slovníku a v náučnej literatúre.
    19. Vie predniesť naspamäť aspoň 2 básne, ktoré sa naučil v tomto ročníku.
    20. Vie sa orientovať v knižnici.
    21. Prečíta počas školského roku aspoň 2 knihy zo spoločnej mimočítankovej literatúry.
  • Celé texty si môžete prečítať na www.statpedu.sk